۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷

در دیدار آبنوش با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد؛

جاده‌های طارم،الموت و نواحی منفصل شهری نیازمند تخصیص اعتبار هستند

جاده‌های طارم،الموت و نواحی منفصل شهری نیازمند تخصیص اعتبار هستند

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک از ارائه خدمات شهری به مهرگان گفت: جاده های طارم، الموت و نواحی منفصل شهری نیازمند تخصیص اعتبار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار نشست با فرزانه صادق مالواجرد اظهار کرد: وضعیت ناحیه شهری مهرگان در شأن و جایگاه مردم زحمت کش آن نیست و انتظار می رود برای رفع مشکلات آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: مهرگان با یکصد هزار نفر جمعیت نیازمند خدمات شهری و نیازهای یک شهر است؛ از شهرداری گرفته تا مراکز درمانی، آموزشی و تجاری ولی متاسفانه سه سال از تبدیل مهرگان به ناحیه شهری می گذرد و نه تنها مشکلات مردم رفع نشده بلکه از خدمات قبلی هم محروم شده اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کمبودهای استان قزوین در حوزه راه و جاده ای عنوان کرد: در مناطقی از استان قزوین مانند طارم، آخرین آسفالت انجام شده به ۳۵ سال قبل برمی‌گردد و این عقب افتادگی در حوزه جاده ای برای طارم تبدیل به یک معضل شده است که خواستار رفع فوری محرومیت جاده ای طارم هستیم.

آبنوش تصریح کرد: استان قزوین با توجه به اینکه مسیر تردد ۱۱ استان کشور بوده و بیش از ۲۰ درصد از بار ترافیکی جاده ای کشور را به دوش می کشد، امکانات بزرگراهی و جاده ای را نه برای خود استان بلکه برای ۱۱ استان کشور طلب می کند.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک بودن قزوین به تهران دلیل مناسبی برای عدم راه اندازی فرودگاه قزوین نباید باشد اضافه کرد: از هر راهکار و کمکی برای رفع مشکلات شهرسازی و جاده ای در استان قزوین استفاده خواهم کرد.

آبنوش به مشکل تامین زمین برای نهضت ملی مسکن، خانواده های طرح جوانی جمعیت، ایثارگران و همچنین کارکنان دانشگاه آزاد اشاره کرد و خواستار صدور مجوزها برای بهره مندی از زمین های واقع در شمال بزرگراه قزوین_زنجان در این خصوص شد.

وی در پایان خواستار تسریع در تکمیل جاده قزوین_الموت_تنکابن شد و تکمیل مسیرهای ارتباطی در دیگر نقاط استان ازجمله ۶ کیلومتر باقی مانده مسیر کربلا و همچنین وضعیت جاده های اطراف قزوین را نیازمند رسیدگی فوری دانست.

کد خبر 6229388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha